محصولات دسته بندی " تعمیرگاه "

روغن موتور مناسب فصل سرد
روغن موتور مناسب فصل سرد

همانطور که می‌دانید روغن موتور استفاده شده در پیشرانه خودروها، انواع مختلفی دارند و بهتر است در زمان انتخاب روغن موتور با متخصصین حوزه خدمات اتومبیل مشورت کنیم.یکی از مهم‌ترین موضوعات بررسی شده توسط متخصصین ، نوع روغن موتور استفاده شده در فصول مختلف سال است. با توجه به سرد شدن هوا، بهتر است برای بهینه استفاده کردن از نیروی پیشرانه خودروها از روغن موتورهایی استفاده کنیم که ویسکوزیته نسبتا کمتری دارند. همانطور که می‌دانید اعداد و المان‌های درج شده بر روی بسته‌بندی روغن موتورها نشان‌گر مشخصات مایع درون بسته‌بندی است؛ از همین رو این دفعه که خواستید روغن موتور برای خودرو خود انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم روغن موتوری را انتخاب کنید که عدد مندرج بر روی آن مقدار بیشتری را نشان دهد. به صورت کلی روغن موتورها به سه دسته نقسیم می شوند؛ مینرال،استتیک و نیمه استتیک که هر کدام برای مصارف جداگانه پالایش و تولید شده اند. روغن موتورهای مینرال؛ روغنی است که بر پایه نفت خام تولید و پالایش می‌شود و می‌توان گفت قدیمی‌ترین نوع روغن‌ها است که در گذشته به عنوان روغن موتور همه اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در واقع روغن موتور‌های مینرال، نفت خام تصفیه شده هستند که با مواد شیمیایی دیگر ترکیب شده اند. روغن موتورهای استتیک؛ به روغن‌ موتور‌هایی گفته می‌شود که از ترکیب مواد شیمیایی پولیمراسیون هیدروکربنها (Olefins ) تولید می شوند، این روغن موتور‌ها ، ابتدا به عنوان روغن موتور هواپیما‌های جت به کار می‌رفت، که با گسترش تولید و عرضه آن و همینطور پایین آمدن قیمت تمام شده این روغن موتور‌ها، امروزه برای موتور اتومبیل‌ها نیز از این نوع روغن موتور استفاده می‌شود. روغن موتور‌های اسنتتیک امروزه با کیفیت‌های متفاوت، تحت برند‌ها و اسامی مختلف تولید‌ می‌شوند که هر کدام نسبت به مواد تشکیل دهنده و همینطور روش تولید آن، برای خودرو‌های متفاوت استفاده می‌شود. بیشترین استفاده و کارایی؛ روغن موتور‌های استتیک (PAO) یا همان Polyalphaolefins هستند که به دلیل کاهش ایستر، برای موتور‌ها مفیدتر است که البته به همین خاطر، نیاز استفاده از روغن موتور را برای موتور خودرو کاهش می‌دهد. روغن موتورهای نیمه استتیک؛ روغن موتور‌‌هایی هستند که از ترکیب روغن‌های استتیک و مینرال تولید می‌شوند. این روغن موتور‌ها کیفیت و شفافی روغن موتور‌های استتیک را ندارند ولی معمولا برای خودرو‌های SUV و یا وانت‌ها، به دلیل کارایی مطلوب در شرایط سخت، این نوع از روغن‌ها را پیشنهاد می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم هیچگاه روغن موتور خودروی خود را از حالت استتیک به نیمه استتیک تغییر ندهید، اما در فصول سرد سال یک درجه ویسکوزیته یا همان گران روی آن را کاهش دهید.

موجود نیست

تعمیر جلوبندی خودروهای شاسی بلند
تعمیر جلوبندی خودروهای شاسی بلند

خودروهای شاسی بلند یا همان SUV، جزء اتومبیل‌هایی محبوب در بین مصرف‌کنندگان ایرانی به حساب میرود؛ از همین رو متخصصان ما با بررسی طیف گسترده خودروهای شاسی بلند موجود در بازار ایران، اقدام به ارائه خدمات تخصصی تعمیرگاهی در خصوص این خودروها کرده‌اند که یکی از آنها سرویس تعمیر و تنظیم جلوبندی اتومبیل‌های شاسی بلند است. جلوبندی اتومبیل‌ها شامل قطعات مختلفی می‌شود که بر روی کیفیت رانندگی ما و هندلینگ خودرو تاثیر بسزایی دارند؛ در خودروهای شاسی بلند یا همان SUV، جلوبندی‌ها در قسمت جلو از جنس فولاد و سنگین‌تر ساخته می‌شوند تا بتوانند فشار و ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده‌ها را دفع کنند. در بسیاری از خودروهای شاسی بلند که برای مسیرهای آفرود طراحی شده‌اند، خودروسازان اقدام به استفاده از فنرهای منعطف‌تر کرده‌اند که این موضوع باعث شده است تنظیم جلوبندی این اتومبیل‌ها بیشتر مورد اهمیت واقع شود. در واقع به دلیل وزن بالای بدنه یا همان پیکره خودرو و همچنین انعطاف بیشتر فنرها، اتومبیل‌های شاسی بلند جلوبندی متغیری دارند که همین موضوع باعث شده است تنظیم این ناحیه از شاسی خودرو کمی دشوار باشد. خوشبختانه اغلب خودروهای وارداتی شاسی بلند در کشور، مجهز به سامانه ESP یا سیستم کنترل پایداری الکترونیکی هستند. این موضوع باعث شده است که آنالیز و تنظیم وضعیت جلوبندی این خودروها سریعتر و البته دقیقتر انجام گردد. متخصصان ما با دریافت اطلاعاتی که سیستم ESP خودرو به ECU یا همان کامپیوتر هوشمند اتومبیل داده است، قادرند جلوبندی و تمام نواحی شاسی را به شکلی تنظیم کنند که کیفیت رانندگی شما در بالاترین حد قرار گیرد. در نظر بگیرید که تنظیم جلوبندی خودرو‌ها یک امر لازم و ضروری است و پیشنهاد می‌شود که حداقل هر سه ماه یک بار جلوبندی خودرو خود را به یک متخصص نشان دهید تا آن را به صورت کامل بررسی کند، زیرا تنظیم نبودن جلوبندی خودرو، بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های غیر قابل جبران شود. متاسفانه در خیلی از موارد به دلیل نبود تخصص کافی، مکانیک‌ها فقط علائم هشدار سیستم ESP را قطع می‌کنند و علت بوجود آمدن هشدار یا اررور را متوجه نمی‌شوند، به همین دلیل ما با استفاده از دستگاه‌های سنجش مدرن و امروزی خود، سعی بر این داریم که علت اصلی بوجود آمدن هشدار را بررسی کنیم و نه فقط آن را قطع کند. از طرفی هشدار‌ها و آلارم‌های سیستم ESP در خودرو‌های مختلف متفاوت است و باید به صورت تخصصی بررسی شود، از این رو متخصصان با بهره‌گیری از الگوریتم‌های برند اتومبیل مورد نظر، سعی بر این دارند که به صورت تخصصی جلوبندی یک خودرو بررسی شود و فقط قطعه و یا قسمت آسیب دیده را تعمیر کنند که این امر می‌تواند در صرفه جویی هزینه‌های صاحبان خودرو بسیار تاثیر گذار باشد.

موجود نیست

تعمیر جلو بندی
تعمیر جلو بندی

امروزه راحتی و آسایش سرنشینان یک خودرو مهمترین دغدغه خودروسازان است و یکی از عواملی که بر هم زننده این آرامش در خودرو است، منتقل شدن ضربات متعدد و شدید ناشی از ارتعاشات خارجی به سرنشینان است .دلیل بیشتر این ارتعاشات خارجی می‌تواند بر اثر وجود نقص در یکی از بخش های جلوبندی خودرو باشد. سیستم تعلیق خودرو مهم‌ترین بخشی است که با رفاه و آسایش سرنشینان در طول حرکت خودرو سر و کار دارد.و همچنین جزو پر استحلاک ترین بخش خودرو نیز محسوب می شود. جلوبندی یکی از قسمت‌های فنی مهم یک خودرو محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در جذب ضربه‌های وارد به کابین دارد. اگر بخواهیم این بخش از خودرو را شرح دهیم باید بگوییم که جلوبندی عبارت است از، قسمت زیرین جلوی خودرو، که وظیفه تعلیق یا خوش‌دستی (هندلینگ) ماشین در چاله‌ها، دست‌اندازها و پیچ‌های جاده را به‌عهده دارد. ضعف در هر قسمت از جلوبندی خودرو ممکن است بعد از مرور زمان به قسمت های دیگر نیز تاثیر بگزارد و حتی ممکن است لاستیک های جلو خودرو را به ساییدگی هم بندازد.

موجود نیست

تعمیر گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتومات عموما به نگهداری بیشتری نیاز دارند.و همچنین تعمیرات این نوع گیربکس به مهارت های بالایی نیاز دارند.معمولا وقتی یک گیربکس اتومات به مشکل بر میخورد و به تعمیر احتیاج پیدا می کند،پس از تعمیر عین روز اول نمی شود.گاها با ایرادهایی همراه می شوند که بسته به مهارت تعمیر کار و یا حتی لوازم مصرفی در تعمیر ایجاد می شوند.شایع ترین ایراد بعد از تعمیر می توان به نحوه نامطلوب تعویض دنده چه در ابتدای راه افتادن که با تکان خوردن ماشین و یا در حال حرکت اتفاق می افتد.

موجود نیست

فروشگاه های دسته بندی " تعمیرگاه "


فروشگاهی وجود ندارد